måndag 15 september 2008

Kampen har börjat

Åh! Är frustrerad... Vågen har stått still de senaste 2 månaderna. Har fortfarande 5kg kvar att gå ner sen graviditeten . (Sen att jag egentligen skall ner ytterligare 3 kg, som jag gick upp när jag pluggade, vill jag inte ens tänka på).

Så tanken är att jag skall börja "mitt nya liv". Hur bra kommer det gå, egentligen? Att träna är det tråkigaste jag vet, så det är uteslutet. Har provat tidigare, köpt dyra träningskort som jag utnyttjar max 3 ggr på ett år. Jättebra investering...

Får nog satsa på att lägga om kosten och att promenera. Promenaderna går bra, så då är det bara resten kvar. Ingen fika, inga chips, inget godis. Mycket frukt och fibrer. Tallriksmodellen kanske är bra? Tänker i alla fall inte äta efter några skumma dieter som Atkins, GI och allt vad det heter. Och funkar det inte så får jag väl ge mig på en sådan där "pulverkur", säkert jättenyttigt och bra. ;-)

Jaja, något måste hända och det är lika bra att börja nu. Annars så kommer det smyga sig på ett par kilon om året och så står man där som go och rund flerbarnsmamma när man är 40.

Lycka till till mig och hoppas att jag lyckas innan året är slut!

Nu skall jag sätta mig med en kopp te UTAN kaka till. =)

Inga kommentarer: