torsdag 25 september 2008

Barnvagnsbio och alkisar

Idag var jag och Tove på barnvagnsbio, jättemysigt! Filmen de visade var "Patrik 1,5", bra och lagom rolig. Men det var ju lite svårt att hänga med när man skulle ha koll på en bebis också ;)

Tove var nöjd och glad nästan hela filmen, tröttnade lite mot slutet bara. Men man behövde ju inte skämmas för att ens barn skrek. Det var hela tiden olika körer av barnskrik/gnäll i salongen. Det fanns en mikro så att man kunde värma barnmat och så var det fri placering. Det var mest populärt att sitta längst fram för då kunde man ha sitt barn på en filt på golvet. Vi satt i trappan bredvid stolsraderna och hade våra små på en lite större trappavsats. Jättesmidigt!

På vägen dit så råkade vi ut för en "alkis" på spårvagen. Han envisades med att prata med mig hela resan och så stod han och vinglade över barnvagnen. Han frågade säkert tusen gånger om det var en flicka eller pojke och vad hon hette. Sen pekade han på henne och sa att "they are the future"... Och så undrade han vart han och jag skulle åka. Jag sa att "jag skall träffa mina vänner men vart du skall vet jag inte..." Sen tyckte jag att han kunde gå och sätta sig och vara lite tystare för att min dotter skulle sova... (Fast på ett vänligt och fint sätt såklart ;)) Då sa han upprepade gånger att "this is my town. I'm the best". Jag ignorerade så gott jag kunde...

3 kommentarer:

Martin sa...

Nästa gång, do the pungspark!

Anonym sa...

Åh den filmen vill jag också se. Kul att höra att den va bra :)

Anonym sa...

Ja, just det ja...Å Osse 21.03