måndag 29 september 2008

Bloggpaus och Landet igen

Igår hanns det inte med någon blogg... Men det kan ju vara bra med en datorfri dag någon gång i mellan åt. Man kan ju faktiskt bli beroende, som en vis människa sa. (Ida) ;)

Vi var ju såklart på landet igår. Har blivit söndagstradition verkar det som! =) Vi hade tur och fick ännu en solig dag, dock lite kallare den här gången. Hela tjocka släkten var där och fixade så att stugan skall bli fin innan vi "stänger" för hösten. Nästa helg blir den riktiga "städ och fixar-helgen" och så blir det kräftskiva på det. =)

Jag fick en lektion i hur man fångar sjöstjärnor av Toves kusin Felicia 9 år. Hon tvingade mig att ta i dem så att jag skulle bota min fobi. ;) Kanske ingen fobi egentligen, men de är ju lite creepy med alla sina små "ben" osv. Vi spelade även lite fotboll, vilket ännu en gång bekräftade min usla fysiska kondition... Jag var tvungen att avbryta matchen efter en svidande förlust på 3-0 för att gå och vila och dricka lite saft... haha. Är man snart 30 eller vad?!

Gjorde ett väldigt halvhjärtat försök att låta Tove somna själv igår. De gick INTE bra. Jag tvingade Martin att ta upp henne efter att hon skrikigt en stund och då tog hon i med avgrundsvrålet från helvetet. Har aldrig hört henne skrika så förut. Hon snyftade en bra stund efteråt och jag kände mig som världens sämsta mamma... =( Så det slutade med att jag gick med henne, som vanligt, tills hon somnade. Men idag verkar hon nöjd och glad, så det blev nog inga framtida men av det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte är du världens sämsta mamma! Men jag förstår hur du kände dig, jag kände likadant när jag skulle få Jonah att somna själv.. men jag härdade ut och nu somnar han utan problem själv varje kväll :)