tisdag 3 februari 2009

Läggning

Testade en ny läggningstaktik idag. Den senaste tiden har det ju blivit att vi gått med Tove tills hon somnat och det håller inte riktigt. Hon blev väldigt ledsen när jag försökte att lägga ner henne i sängen och själv bara sitta brevid. Tove var i och för sig nöjd en stund när hon stod och skakade hela sängen men rätt snart blev hon riktigt ledsen och och sträckte ut sin lilla hand mot mig. Inte helt lätt att stå emot!

Jag tänkte då om lite och fällde ner sidan på spjälsängen och satte mig nära, använde även Toves ministol så jag hamnade i rätt höjd. Jag hade sedan armarna i sängen hos Tove och sjöng samt vaggade sängen. Kändes mycket lättare på det här sättet då man ändå var nära Tove hela tiden. Hon skrek en hel del men efter ett tag lugnade hon ner sig och somnade till slut. Allt som allt tog läggningen strax under en halvtimma och det tycker jag var helt ok.

Planen blir nu att fasa ut så att man till slut bara kan lägga ner henne och sjunga ett par minuter och bara sitta brevid.

Nu ska jag njuta av en rosa cocktail.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så svårt det där... och speciellt att göra lika varje gång. Hur gör ni för att det ska bli lika när pappa eller mamma lägger?

Martin sa...

Ja det är ju svårt. Med min "nya" taktik är det ännu bara jag som har lagt henne än så länge (två gånger nu).
Jag får väl ge Kristina tydliga instruktioner... =)