fredag 20 mars 2009

Tove kan stå!

Tove kan stå riktigt bra ett tag nu. Handlar ju om sekunder fortfarande men hon kan verkligen balansera en stund nu. Hon har dessutom börjat tycka att det är jättekul att träna på denna färdighet och när hon har lyckats bra så blir hon jättestolt... =) Fantastiskt hur mycket personlighet hon börjar få!

Vi har inte lyckats få någon bra film på när hon står, detta beror på att Tove vill ha kameran så fort hon får syn på den och blir totalt vansinnig om hon inte får den. Men vi ska försöka ordna bevis så fort som möjligt.

Idag blev eftermiddagen jobbig. Jag tog beslutet att väcka Tove efter cirka 40 minuter eftersom hon somande ganska sent och jag inte ville att hon skulle vara alltför pigg när det var dags för läggning på kvällen. Det skulle jag aldrig ha gjort! Första reaktion när jag väckte henne var ett glatt TITTA! Men sedan... sedan blev hon jätteledsen och var otröstlig.

Lyckades bara få henne lite glad korta stunder, detta var när hon fick dricka lite vatten, när hon fick pilla på datorn och när hon fick sitta i fönstret i sitt rum. När det var dags för middag fick jag nästan inte i henne någonting, det var omöjligt. Till sist testade jag att slå på TVn, Scrubs var de som bjöds och då blev hon nöjd. Det var ju jätttebra att det är Tv som gäller, verkligen kanon! Suck...

Gröten på kvällen gick bra iaf och nu sover hon gott nere i sängen och har så gjort ett tag. Stackars Tove som har en far som väcker henne när hon vill sova.

Inga kommentarer: