måndag 9 mars 2009

Spa-dag

Idag trotsade jag min förkylning och gick på spa. Jag fick ju ett presentkort när jag fyllde år förra året som jag tyckte det var hög tid att använda nu. Kändes bra att få bli lite ompysslad, men det var synd att jag inte är helt frisk än.

Jag kraxar som en kråka, har fortfarande ont i halsen och är allmänt förkyld. Skall vara hemma imorgon också, men sen får det vara bra. Martin har också blivit sjuk nu. Tove är lite hostig men det verkar inte har brutit ut ordentligt. Hoppas att hon slipper...

Dagens andra spännade händelse var att de var här och bytte ut vår elmätare imorse, haha.


Tove har lärt sig lite nya saker det senaste:
  • Idag till exempel så kom hon på hur roligt det är att kasta ner saker från övervåningen till mellanplan. Hon tillämpade även denna nya färdighet när hon skulle sova. Då tyckte hon det var jätteroligt att kasta ut sina gosedjur mellan spjälorna i sängen...
  • Hon tar gärna tag i våra händer och skall hjälpa till att klappa händerna.
  • Hon fortsätter att öva på att stå helt själv. Idag reste hon sig upp själv och tod i ett par sekunder. =)

Hon är helskön och jätterolig! Hon grejar och fixar, pratar hur mycket som helst och hittar på nya små upptåg varje dag. En riktig liten buse är hon! Hon är även inne i en kramig period. Hon kan verkligen sträcka sig efter en och slå armarna om halsen, jättemysigt!

Så, nu har jag skrutit färdigt om min dotter för idag. ;)

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror faktiskt det dröjer ett tag till innan han går, men guuud så varm jag blev i hjärtat igår när han stod sådär länge =D