torsdag 8 januari 2009

Snö och slask

Inatt vaknade Tove inte en enda gång! Tyvärr vaknade hon 5.20, men man får vara glad för det man får. :)

När vi gick upp fanns det ingen snö så långt man kunde se. Men två timmar senare var hela marken täckt och snöflingorna yrde i luften. Då var jag glad att jag kunde sitta inne och mysa med min skrutt när jag tittade på alla grannar som stod och skrapade sina bilar innan de skulle till jobbet. *skrattar tyst för mig själv* ;)

Efter lunch gick jag ut med Tove på promenad. Då hade all snö börjat töa, slask överallt. Blåste gjorde det också. (Så där fick jag tillbaka för skadeglädjen i morse.) Hon ligger utanför i sin vagn och sover nu. Väl inbäddad. Hon har sovit i över en timme.

Vi skall se om vi kan lämna tillbaka Toves lära-gå-vagn. För vi upptäckte att de har försökt måla över någon skada på handtaget. Så när Tove biter i det får hon färgflagor i munnen... Sen funkar inte det ena hjulet att skruva åt, så det är bara broms på ena sidan. Kan ju bli lite roligt i och för sig om Tove bara lär sig att gå i cirklar för att vagnen bara kan svänga åt höger... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahhaha...du e rolig;-)