onsdag 14 januari 2009

Knasigt...

Idag var jag och Tove hemma på fika hos en mamma i föräldragruppen. Vi var totalt fem mammor med tillhörande barn. Tove har ju varit sjuk de senaste två träffarna så det var längesedan jag såg dem. Alla hade vuxit så klart, några hade lärt sig krypa andra kunde resa sig mot möbler och gå lite med stöd. Det var kul att träffa alla och vi bokade in en ny träff som jag hinner vara med på innan jag börja jobba.

Tove har varit helt knäpp på kvällen både igår och idag. Hon har totalvägrat vällingen som hon annars slukar. Så hon har fått gröt, vilket i och för sig inte spelar någon roll, men jag förstår inte varför vällingen inte duger längre? Sen har hon inte somnat förrän vid 21 när hon annars brukar somna vid 19.30-20. I morse vaknade hon ändå kl 5 fast att hon somnade så sent plus att hon vaknade vi 3-tiden på natten också. Hoppas det är något tillfälligt för det är inte roligt att både kvällen och morgonen försvinner.

En rolig sak som Tove visade att hon lärt sig igår kväll är att klappa händerna!. I morse satt hon i vår säng när hon vaknade och klappade för fullt och såg jätteglad ut, sötnosen. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej, jag fastnar oftast framför datorn. Och om jag ser nått så är det oftast film eller så... :P