måndag 23 augusti 2010

Förkylningstider

Tre veckor har Tove hunnit vara på dagis och först nu slog första förkylningen till. Förhoppningsvis är hon härdad nu efter första årets många många sjukdomar. Sjukdomsåret 09/10 kan väl sammanfattas i: UVI x 1, öroninfl. x 2, kräksjuka x 100 och förkylningar x 1000. Men nu kan det bara bli bättre hoppas jag!

De två senaste veckorna på dagis har gått helt fantastiskt bra! Hon stortrivs verkligen, är så skönt att se! Det är bara 5 st "gamla" barn som går kvar på avdelningen. Övriga har antingen flyttat eller flyttat upp till 3-5års avdelningen. Jag skulle tro att Tove får gå terminen ut innan det är hennes tur att byta, men man vet aldrig. Det har redan börjat 5 nya barn och idag kommer det 7 till! Det blir fullt upp! Men jag hoppas det går hyfsat smidigt iaf.

Nu i helgen gjorde vi ett besök på Liseberg. Tove har ju inte nått den magiska gränsen 90cm än. Men hon är nöjd ändå. Ponnykarusellen och Farfarsbilarna är favoriterna. Kaninerna gillar hon ju också så klart, men hon är inte lika framåt som hon var förra sommaren. Då kramade och pussade dem ohämmat. ;) Nu närmar hon sig mer försiktigt.

Det känns verkligen som höst nu. Men på fredag skall jag klippa mig för att pigga upp mig lite. Det blir fint det!

1 kommentar:

Emilie sa...

Tusen tack! :)

Jo det är nog sant. Kändes faktiskt bättre efter att ha fått bryta ihop lite :P
Så har man gjort det, och kan ta nya tag!