söndag 21 juni 2009

Midsommar

Nu är vi hemma från sommarstugan hela familjen. Vi har varit där i nästan en vecka. Förutom jag som fick åka hem en sväng och jobba. Jag jobbade kväll på midsommarafton och dag på midsommardagen. Kändes riktigt tråkigt att inte få var med och se första gången som Tove dansade till "små grodorna" och de andra sångerna kring midsommarstången... Men de hade haft väldigt roligt och Tove charmade alla som vanligt ;)

Veckan på landet har varit jättehärlig! Tove har trivts hur bra som helst och hon har lärt sig lite nya ord. Hon kan låta som en fågel "pip-pip", sjunga till "små grodorna" (koak-koak = ko-ack ack ack osv...), låter som en humla ("bzzz" och visar med fingret hur den flyger). Sist men inte minst så har hon äntligen börjat säga "Pappa"! Martin är överlycklig :) I morse så pekade hon på Martin och sa "pappa dä".

Martin har köpt en ny kamera, en Canon Eos 450D. Den har vi använt flitigt i veckan och det blev jättemånga fina och bra bilder. Lovar att vi skall lägga upp några snart!
Jag köpte förresten en ny mobil för ett litet tag sedan, en Sony Ericsson W595, rosa! Är jättenöjd! Min gamla, trötta mobil var tejpad och laddade ur sig så fort man pratade i den..

Nu börjar min semester. Skall vara helt ledig i 4 veckor. :) Men sen så är "lyxlivet" slut för då börjar jag jobba heltid igen. Och i slutet av augusti så skall min lilla tjej börja på förskolan! Så jag skall verkligen försöka njuta av dessa veckor och bara hitta på en massa skoj!

1 kommentar:

thowe sa...

Det var en skeppshult, men den var inte ny, den var begagnad. Köpt på polisens cykelauktion..

Så köp du en cykel utan att tänka på det där =)