måndag 13 april 2009

Påsk och vår

Dags att skriva igen då... ;)

I helgen har jag jobbat påskafton och påskdagen. Det var en tuff helg och vi har alla fått en påminnelse om att vi är lyckligt lottade som har friska barn och bara behöver tampas med vardagliga problem som matvägran, förkylningar och trots... Jag är så otroligt glad att jag kan komma hem varje dag och pussa och gosa med min lilla skrutt.

Lite roligare saker är ju det härliga vädret vi har fått! Vi är ute varje dag. Tove gungar och vi tar härliga promenader. I fredags var vi hos mina föräldrar och njöt av solen hela dagen. Igår tog vi en promenad till triumfglass och satt i solen och åt glass medans Tove sov i vagnen. Underbart!

På påskafton när jag jobbade så var Tove och Martin hos Toves faster och firade påsk. Av oss fick hon en mjukistiger i påskpresent och av de andra fick hon bl.a. en studsboll och ett pussel.

Upptäckte idag att Tove håller på att få två kindtänder i underkäken. Fick inte titta så noga, men det ser ut som att den ena är igenom iaf. Gångträningen har hon lagt på is för tillfället. Vill hellre krypa när man försöker få henne att gå. Tre steg är rekordet nu, men det lossnar ju så småningom. =)

Från den här veckan börjar jag jobba deltid, skall bli så skönt! Jag får ju alldeles för lite tid med Tove om dagarna och man hinner knappt med något här hemma.

Idag är jag ledig och vi skall passa på att njuta av solen för den lär ju försvinna igen snart.

2 kommentarer:

Emilie sa...

Ja, det ska börjas i tid ;)

Sara sa...

Ja, sötnosen min :)

Hoppas ni haft en bra påsk!